#ESBANKwspiera rozwój kompetencji pracowników
2025-10-10Bank to ludzie. Dlatego w ESBANKU Banku Spółdzielczym inwestycja w wiedzę i kompetencje zespołu stanowi strategiczny priorytet oraz codzienną praktykę, wspierającą rozwój zawodowy i jakość obsługi klienta. Rok 2025 przyniósł pracownikom Banku prestiżowe Europejskie Certyfikaty Bankowca oraz kolejną edycję Bankowej Akademii Rozwoju – BAR 3.0.
Profesjonalni i zaangażowani pracownicy są największą siłą ESBANKU. To dzięki nim możemy dziś świętować 100-lecie. Bez pasji, wiedzy i gotowości do ciągłego rozwoju nie byłoby możliwe budowanie tak trwałej i silnej instytucji – mówi o inwestycji w kapitał ludzki jako fundamencie strategii ESBANKU Banku Spółdzielczego Prezes Zarządu Jacek Zacharewicz.
Rozwój kompetencji to siła napędowa projektu szkoleniowego BAR 3.0, realizowanego w ramach bieżącej działalności edukacyjnej Banku. Wiodącym partnerem rozwojowym ESBANKU jest tu Bankowy Ośrodek Doradztwa i Edukacji, działający w strukturze Spółdzielczej Grupy Bankowej, do której należy ESBANK. W kwietniu we współpracy z BODiE Bank zaproponował m.in. ponad 80 osobom udział w warsztatach ph. „Analiza finansowa dla celów kredytowych”, prowadzonych przez Krzysztofa Cywińskiego. Równie liczna grupa szkoliła się w czerwcu br. pod okiem Tomasza Markowskiego w zakresie „Technik sprzedaży oraz prezentacji oferty klientowi przez telefon”.
W ESBANKU tworzymy warunki, w których każdy może się rozwijać – od szkoleń specjalistycznych, przez studia podyplomowe, programy certyfikacyjne, aż po codzienną wymianę doświadczeń. To fundament naszej kultury organizacyjnej, która wspiera zarówno cele biznesowe Banku, jak i samorealizację pracowników, łącząc nas wokół wspólnych wartości, takich jak współpraca i idea lifelong learning, czyli uczenia się przez całe życie – podkreśla Ewa Kluza-Wieczorek, Kierownik Biura Zarządu, która odpowiada za działania szkoleniowe w Banku.
Nowością w 2025 roku była możliwość dobrowolnego udziału pracowników w kursie przygotowawczym oraz sfinansowanie przez ESBANK egzaminu na Europejski Certyfikat Bankowca EFCB 3E. Certyfikat ten, opracowany przez European Banking and Financial Services Training Association (EBTN) z siedzibą w Brukseli, potwierdza kwalifikacje bankowe i stanowi jeden z wymogów uzyskania stopnia zawodowego Dyplomowanego Pracownika Bankowego, nadawanego przez Związek Banków Polskich. Egzamin, zorganizowany dla pracowników ESBANKU przez ZBP i Warszawski Instytut Bankowości – członka EBTN – odbył się 10 września w Radomsku. Zdało go 25 osób.
Zdobycie certyfikatu to dla mnie zawodowa i osobista satysfakcja. Na co dzień każdy z nas zajmuje się konkretnym obszarem zadań. Kurs pozwolił nam kompleksowo spojrzeć na instytucję bankową, zaktualizować wiedzę i utwierdzić się w przekonaniu, że warto się rozwijać – szczególnie w tak dynamicznie zmieniającej się branży. Cieszę się, że mój Pracodawca wspiera takie inicjatywy – mówi Pamela Zięba-Kowalska, od 6 lat Doradca Klienta w ESBANKU.
Organizatorem kursu online, przygotowującego do egzaminu na certyfikat, jest Krajowy Związek Banków Spółdzielczych, który od lat aktywnie wspiera rozwój kompetencji kadry sektora spółdzielczego i promuje cenne inicjatywy edukacyjne. 24 września 2025 r. rozpoczęła się kolejna edycja kursu KZBS, także z udziałem nowej grupy pracowników ESBANKU Banku Spółdzielczego.